sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Nowalla jotain erillaista

No moii :) Kerron tänäsestä ja eilisestä .. ilman kuvia :(
No niin siis eilen Nowalla en ratsastanut minä pelkästään vaan  myös mun kaveri Jessi. Jessi on sellanen tyttö, joka käy ratsastamass kerra viikossa yhel ratsastuskoululla, ja se on mun tuttu. Ajattelin, että jos se haluu kokeilla ratsastaa nowal, niinku sillai vähän, ja on se sitä pari kertaa kysynytkin. No nyt annoin sen vihdoin ratsastaa.

Jessi sai melkein kokonaan Nowan kuntoonkin pistää, autoin sitä tietty, kun ei se kaikkea osannut. No ihan hyvin se pisti kaikki. Hän olikin ihan innoissaan, kun pääsi ratsastamaan Nowaa. Ratsastin Nowaa itse vähän aikaa. Nowalla oli perjantaina ollut koulutunti jossa se meni niin hyvin, ajjattelinki etä se olisi tänään kiva ja niin olikin. En ratsastanut kauaa sitä 20-30min. Siinä ehtisin joa laukkaillakkin. Mutta laukkasinki vain vähän
No sittern kävelin hetken ja päästin Jessin selkään. Jessi käveli kauan, koska harjoittelime kaikn näköistä käynnissä. Tai siis teimme voltteja.. kun Jessi ei ole sielä ratsastus koulussa kauan edes ollut niin emme voinut mitään vaikeita teettää. Itseasiassa kävelimme suurimman osan ajasta.

No siinä minä Jessiä valmensin.. kävelimme varmaan tunnin, ku teimme kaikkia perusasioita. Huomasin, että sen tunnin aikana oli mennyt kaikki vähän parempaan suuntaan. Loppuakohden me ravailimme. Ensin pidin Jessiä liinan päässä. Ravi ei meinnannut edes pysyä. Siksi halusin että Nowa pysyy ravissa, ennen kuin annan sen mennä yksin. No päästin sen sitten menemään ympäri kenttää. Ei nNowa oikein pysynyt ravissakaan koko ajan.. mutta ei se mitään. No sitten käskin tehä voltteja, jotka venyivät aina pääty-ympröiksi. Yritin siinä selitellä että pohjetta kehiin, kyllä se kääntyy. No sitten ravailimme vain hetken ja lopetimme.

No tänään olin tekemässä vain karsinat, laitamassa vedet yms. Mutta en ratsastanut, koska Nowalla oli ansaittu vp ja Namilla oli rokotus loma edelleen. Otin koiratkin talille mukaan, niin nekin saivat vähän lenkeillä.

No siinä sittten meni aikaa jonkun verrran. mun pii tänään kattoa SM mät tvestä. Mutta jäin paitsi, kun aika tallilla venähti. SM olisi tullu puol viis.. mutta joo ei mulla muuta MOIIII!
-Jassu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti