sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Maajoukkuekatsastus

Terve, mun ja Nowan mj katsastus ei mennyt yhtään putkeen, olin kuin mikäkin peruna säkki ja tuntui että en osaa yhtää ratsastaa, vajosin tasoltani todella alas. Mutta taas benin kanssa meni super hyvin, sen kanssa en uskonut menevän niiin hyvin!
 Me mentiin siis jo perjantaina. Kun päästiin ypäjälle pistettiin ponit karsinaan ja järjestettiin tavarat. Nowan olin ratsastanut jo kotona, mutta beniä en pystynyt koska kenttä oli vähän huono eikä siinä pystynyt menemään kunnolla, mutta Nowalla menin rennosti joten se ei häirinnyt. Jouduin/pääsin ratsastamaan Benin siis ypäjällä.
Ellan kisakaappi :DD
Mutta joo, kun oltiin saatu kaikki kamat paikoilleen ja huoneen avaimet nouduettu äiti ja noi lähti takas kotiin. Me mentiin idan kanssa laittamaan ponit kuntoon ja sitten ratsastelemaan. Mentiin idan kanssa ypäjähalliin ratsastelemaan. Aloitin taivuttelemalla ja tein kaikennäköistä ravissa ja käynnissä. Oltiin Idan kanssa kahestaan ypäjähallissa joten oli koko tila käytössä, ida vähän spurttaili eetun kanssa joten Benihän innostui, yritin kuitenkin pitää sen rauhassa. Tein ympyrällä töitä. Sitten aloin tehdä ns kolmikaarisella laukanvaihtoja, Beni meni toiseen suuntaan hyvin, mutta kun käänsin ukkarin ja vaihdoin suunnan niin johan lähti, poni oli ihan innoissaan suoralla, yritin tosin siellä jotain heilua että ei noin kovaa, mutta sain sen lopulta kiinni. Sen jälkeen jäinkin tekemään töitä ympyrälle, koska en hallunnut mitään uutta spurttia :D. Kun olin laukkaillut niin loppuravasin ja sitten me mentiin Idan kanssa kävelemään.
  Tämän jälkeen ponit pois, pyöräiltiin saleen hakemaan karkkia ja sitten antamaan poneilla iltaruoat. Majoittauduttiinkin Idan kanssa kursarrin olkkarin ääreen herkkujen kanssa.
                                                                Idan pyörä :D

Lauanatina mulla oli tunti nowan kanssa aamulla. Se meni aika huonosti. Olin itse vähän hakoteillä, nykisin laukkaa pois, sitten laitoin eteenpäin ja rata oli todella epätaisainen, taisi tulla pari kieltoakin. Tosin jännitin itse valmennusta melko paljon ja aloin säätämään kaikkea turhaa.
Ei jäänyt mikään hyvä mieli :D
No tän tunnin jälkeen kattelin vähän ja menin syömään. Syömisen jälkeen annoin poneille puolet päiväheinistä. Beni ehti sopivasti syödä sen puolet, kun sitten olikin mun tunti.  Olin vähän jännittynyt, koska Beni on ollut mulla vasta viikon. Sanoin sen sitten Satulle. Alkuverkoissa satu Neuvoi mua hyvin ja sain Benin tosi rennoksi, myös verkka hypyissä Satu neuvoi miten saada Beni odottamaan ilman että joutuu käyttää kättä niin paljoa kun se lähtee imemään. Sain sen hyvin odottamaan ja Beni otti hyviä hyppyjä. Pistin kaikki Satun neuvot korvan taakse. Sitten tultiikin rata.. Rata oli 110cm ja melko tekninen.. olin hieeeman jännittyny.. Olihan tämä toinen kerta vasta kuin hyppään Benillä kunnolla. Rata tulikin hyvin, pidin huolen teistä ja olin keskittynyt (toisinkuin Nowan kanssa). Komoissarjan A osa tippui, oma huolimattomuus virhe, mutta muuten hyvin. Satu tiesikin Benin ja tykkäsi siitä kovasti :)
  Tunnin jälkeen kylmäsin Benin jalat ja laitoin takaisin karsinaan ja annoin loput heinät.
Menimme sitten illemmalla kävelyttämään poneja. Kävimme tosin aamullakin kävelyttämässä.


Sitten tuleekin ilta, annoimme iltaruoat tms. Äiti oli tehnytkin karsinat joten niistä mun ei tarvinnut huolehtia :) Äiti tuli siis katsoman treenejä :) Ainiin oli meillä jumppaa tms, mutta niistä en jaksa selitellä.

Sunnuntaiksi oli tehty uudet ryhmät, Nowan kanssa olin taas aamulla. Sääsin taas kaikkea tyhmää ja annoin Nowan taas kiellellä, Nowa ei ole varmaan koskaan kiellellyt niin paljon XD En ollu itse yhtään aktiivinen ja olin jotenkin poissa koko tunnin ajan. olin tositosi pettynyt ratsastukseeni, me tuskin päästään Nowan kanssa mihinkään maajoukkueeseen ::::D Ainiin Nowa höpötti siellä koko ajan koko ajan hörisi karsinassa.
  Sitten olikin taas väliä kunnes tuli Bennon ryhmä, olin seiska ryhmässä. oltiin siinä sitten auttelemassa Satua ja näin :)  Käytiin myös tauon aikana syömässä.

Sitten koittikin Benin tunti. Beni oli paljon rennompi ja liikkui tosi hyvin. Tultiin samanlaista verryttelyä kuin lauantaina eli puomi yks askel ja pysty. Huomasin Benin olevan vähän vasemman pohkeen takana. Noniin sitten rataan. Rata oli joku 115cm.. Alku rata meni vähän huonsoti 1-3 esteelle, kolmoselle unohdin pistää pohjetta ja se tuli tositosi juureen, moni poni olisi kieltänyt siitä, mutta beni hoisi homman ja hyppäsi, taputin sitä, mutta jatkoin ratsastusta. Rytmi katosikin vähän kolmosen jälkeen, mutta korjasin tilanteen pistämällä vähän pohjetta, tuli kulmasta sarja ja siitä kaarevalla linjalla 5-askelta okseri ja 4 askelta pysty, laitoin kuitenkin ekan välin neljään. Sitten tuli taas yksi linja ja kolmoissraja vesimatto siihen oli  7 askelta kunnes jatkettiin trippelille ja lopuksi yks vähän isompi okseri. Benno oli hieno. Satu sanoi, että ei haittaa vaikka tulin neljällä sen yhen välin, siinä tilantessa se oli parempi vaihtoehto. Tulin sitten uudestaan 2,3, 4ab, 5 ,6 .. kakkoselta kolmoselle tuli hyvin, mutta Beni otti vähän isomman loikan enkä oikeen pysynyt kyydissä, kun en oo tottunut sen hyppyyn vielä, mutta en siis tippunut jalustimet vaan lähti. Jatkoin kuitenkin menoa, menin ilman jalustimia loput, nyt tuli viis ja viis, lisäsin vikaan välin yhden kun tasapaino heitteili, en tosin meinnaut tippua. Satu sanoi että hyvin kuitenkin ilman jalustimia menoksi :D no tulin sarjan ja sen kaarevan linjan vielä, sitten se tuli hyvin ja askeleet osu oikein. Loppuravasin Benin ja odottelin että muut olivat menneet.
 Lopuksi kokoonnuimme ja Satu sanoi mulle että kun poni on ollut vasta viikon niin siihen miettitynä tosi hyvin, että ollaan lupaavia mun täytyy vain oppia se tapa millä Beniä ratsastetaan, koska se on niin erillainen kun Nowa.
  Loppukävelin sitten benin ja menin talliin. laitoin loimet ja menin kylmäämän jalat.
Beni sai syödä puuroa samalla kuin kylmäsin jalkoja.



Olin tyytyväinen kuitenkin tähän viikonloppuun, itse olisin kyllä voinut ratsastaa Nowaa paremmin.
Joo vähän sekava teksti oon tooosi väsyny enkä jaksa ees lukea läpi joten virheitä löytyi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti