sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Lohja - ei ollut meidän päivä :D

Tosiaan, nyt on ekat kansalliset menty tänä vuonna mukana oli PALJON jännitystä 8 vähän turhaakin joka näkyi tuloksissa)... Eli selitän noista kohta paremmin.

Meillä oli herätys 6.30. Seittemältä pyrimme tallille. Siellä letitimme ponit tms. Ysiltä pyrimme lähtee kohti Lohjaa, tosin lädimme jo kakskyt vaille.




opiskelin matikan kaavoja :D

Siellä oltiin hyvissä ajoin perillä. Katottiin metri loppuun ja mentiin laittaa poneja. Sitten menin kävelee radan ja näin. Verkka meni Nowalla suht ok, mutta radalla otin sitä liikaa kiinni ja tuli vähän pohjaan joten pudotti 2 pystyä. Seuraavaksi oli benno jota en kerennyt edes verkata kunnolla, kauhee kiire. Verkassa en kerenny ottaa yhtää okserii. Radalla Benno oli aluksi ihan hyvä, vähän vahva suusta. Uusinassa se oli hyvä, kunnes sarjan jälkeen se ei kuunellu yhtään pohjetta sitten meille tuli yks kurvi joka tuli tosi yllättäen Bennolle koska siellä takaa oli este joten se otti puomin. Mutta sijoituttiin tässä luokassa kaheksansiksi, koska aika paljo tuli virhei ihmisil perusradal.

120cm... mul oli hyvin aikaa verkata, ja benno oli super hyvä verkassa. Tuli tosi hyvii hyppyi ja rytmi ja kaikki oli kunnossa. Sitten lopetin verkkaamisen.. koska kaks ekaa meni jo radalla, kävelin siinä odottelin, jännitys vaa kasvo ja kasvo... Ja lopultakun oli mun vuoro tajusin et nää esteet on korkeita, tai ainakin siinä kohtaa. Ei ne jälkeenpäin ollut. Kauhee jännitys tuli, streassin saanko hyvää laukkaa jne. Kun alotin radan rytmi oli epätasanen ykköseltä kakkoselle, Benno meni hienosti, mutta mä vähän säädöin liikaa. Sitten oli kolmos okseri ja nypin liikaa ja se tuli alas sit mua alkoki jännittää viel enemmä  ku olin tulossa siit linjana sarjalle, jäin vähän suusta vetämään joten a ja b alas, sitten piti tulla vitoselle, tajusinki et siin o iso okseri edessä, mul ei oo hyvää laukkaa, mua jännittää, en pysty tähän :D joten keskeytin xd..... Oli niin kova jännitys, tuntu etten mä vaa pääse sen yli,Benno ois ehkä menny, mutten halunnu tehä sitä Bennol nii vaikeeks et oisin himmannu  sitä laukkaa ja se ois joutunu tehä kaiken työn yksin viel hitaast laukast joten siis keskeytin. Nyt ärsyttää... ois pitäny vaa jatkaa :D Mul on vaa tälläi jos alan jännittää liikaa mul menee kaikki sekasin. Esim niinkun kalajoellakin ku keskeytin Nowan kaa ku tuli liikaa jännitystä, siks mun pitäiski käydä sellasel terapeutil joka opettaa miten siirtää jännitys muualle, miten keskittymis kyky tms paranee :D. Joskus mul o vaa tälläsii päivii.. Benno oli ihan pettynyt kun ei saanut jatkaa .. mutten halunnu tehä nii et benno joutuu tehä kaike yksi :( :D. Mut ypäjäl aijon tzemppaa ja voittaa itteni, koska mun o turha takoo 110cm ajatellen odotetaan et oon valmis 120cmää, koska oon jo ku ei mua 110cm jännitä yhtään se menee vettä vaan. Ja nää oli kauden ekat kunnolliset kisat nii eiköhä tää anneta anteeks :) Nyt täytyy kattoo jaksanko ladata videoi ku kestää mut nappasin videolt kuvii, eli laatu on mitä parhain.
 Sit me lädettii kohti kotii ja näi :)





Eli tälläi päivä tänään :) No okei oli tää iha semi päivä, aluks olin ihan harmissani, muttei se ny nii huono ollu. Benno oli ainakin tyylikäs ;)
-Jassu

6 kommenttia:

  1. ei voi vaan mitään, ens kerral paremmin! (: ja jos alat tarpeeks sählää sielä selässä, pahemmassa tapauksessa benno voi rysäyttää esteen joukkoon, että ihan turvallisuuden kannalta myös jos rata ei tunnu hyvältä niin keskeyttää. tai ainakin mun on pakko näin sanoo :D kokemusta ei ole enkä tunne hevosta mutta monet kerrat nähnyt pahoja tapauksia kisoissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep just nii.. Enkä haluu sille mitää pahoi kokemuksii, ku se on kuitenkin nii kiltti ja hyväsydämine nii ei saa vaa olla sen varas joo benno menee iha sama mitä mää teen .. Koska mun mielestä se on jo törkeetä ponia kohtaan et se joutuu vaikeimman kautta tehä kaiken yksi.. Ennemmi ittel varma meno ja sitten taas meno jatkuu =)

      Poista
  2. Mulla on susta ja siitä kimosta ponistas :) ! haluutko et lähetän sen sulle ? =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo lähetä vaa :) Tähän kiitos jasminnylund@gmail.com :)!

      Poista
  3. Hei pistän nyt tähän, ku ei o tuoreempaa postausta, mut kattosin esim siin facebookin kuvassa, mis oli molemnista bennosta ja nowasta kuvat samalt esteeltä, et bennon hyppytyyli on jotenki hirveen "pysty" tai siis se käyttää tosivähän kaulaa, ni onks sen kaa hyppääminen jotenki tekniikalt vaikeempaa ku nowalla?:)

    VastaaPoista
  4. Joo onse, koska benno hyppää sillai ettei se oikee käytä selkää nii se ei hyppää sillai pyöreesti joka rasittaa enemmä selkää ku nowa hyppää taas pyöreesti.:D

    VastaaPoista