maanantai 13. toukokuuta 2013

HePe/Helsinki Laakso 11.-12.5.2013

Moi! Nyt tulee postaus Laaksosta. Oltiin siellä siis Lauantaina ja Sunnuntaina. Lauantaina menin molemmilla ponilla Poni GP. Nowan kanssa aloin jännittämään kauheesti heti kun kisapaikalle saavuttiin, varsinkin kun näin 120cm vesimatto okserin edessäni. No yritin jo siinä vaiheissa rauhottua. Noniin sitten laitoimme ponit ja näin, pian pääsinkin kävelemään rataa. Rata oli aika vaike, oli kolmoissarjoja, linjoja ja kaikkea. Nowan kanssa näki jo verkassa, että jännitin. Koska toin Nowan koko ajan ihan pohjaan. No rata ei mennyt sen paremmin, Otimme neljä alas ja yhden kiellon. Suurin osa pudotuksista tuli siksi, koska Nowa juoksi liian pohjaan. Mun olisi pitänyt pitää se paremmin koossa. Yhden se otti siksi, koska se ei mahtunut kolmoissarjan väleihin, enkä olisi voinut tulla hiljempaa koska ei se 115cm kolmoissarjaa suostu hyppää hitaassa laukassa. Nowa ottikin vallan mainiot loikat siellä vällissä. Sitten tuli parin esteen jälkeen se vesimatto okseri. Olin käynyt näyttämässä sen Nowalle, eikä Nowa edes kattonut. Silti iski itselleni epävarmuus ja lähdin tuuppaamaan ja annoin raippaakin pikku-Nowalle, Nowa meni ihan paniikkiin mitä sä teet, se ol ilähdössä hyppyyn, mutta onneksi ei lähtenyt. Keilattiin koko este siinä sitten. No taputin Nowaa siinä jonkin aikaa kunnes este korjattini ja tulin uudestaan. Sitten tultiin puhtaasti yli. Sen jälkeen oli pysty, sekin puhtaasti sitten oli vika sarja. Sarja tais olla jo 120cm. Okseri-pysty, eli Nowalle oisi takuulla jääny ahtaaks. Mutta nowa Fisku poni hyppäs varmaa 30cm korkeemmal ku este on että se ei joudu hyppää pitkälle se hyppäs vaa ylös, että se mahtuu. :D Sitten rata loppuikin. Ei ollut mikään kauhean hyvä suoritus. Mutta rata se ei ollut sinänsä mikään kaaoottinen taikka ruma (repimistä potkimista tms) vaan se oli ihan siisti rata, mutta annoin Nowan vaan juosta koko ajan pohjaan, mun olisi pitänyt jättää sille tilaa enemmän.


C Anni.L

c Anni.L

c Johanna J

c Johanna J
 Tän jälkeen ku menin Benillä verkkaa se oli ihan sika villi. Se ei suostunu ravaa, mun piti alkaa heti työskentelee laukassa. Benillä hyppäsin ilman kannuksia ja mitään, koska se ei tosiaankaan tarvinnut niitä. verkkasin sitä paljon, en ole ikinä verkannut sitä niin kauan. Mutta pikku hiljaa se parani.
Radalla Benno oli hyvä. 7 esteen jälkeen fiilistelin, et joo ny tulee nolla ny me tehää se ja sit menin kasille ja Benno otti sen alas :D Mun ois pitäny ottaa se takajaloille paremmin. No sitten jatkan katoin kelloo, et joo voin viel sijottuu sit vaan meen sarjalle ja mun ois pitäny tulla sarjan välissä pystyyn, mutta enhän minä muistanut ja otimme b-osan alas :D.
c Satu Pitkänen
Sunnuntaina hyppäsin Bennolla 120cm ja 130cm. Mun ei ollu tarkotus mennä 130cm, mutta kohta saatte tietää miksi menin :D.
120cm rata alkoi hyvin, mutta loppua kohden en jaksanut keskittyä ja jäin vähän pitää nii otettiin sitte kolme alas.. mul tuli joku ihmeen kiire pois radalta, en vaa jotenki jaksanu keskittyy .
Sitten mun teki mieli mennä 130cm.. Sitten meninkin puhuu Miisalle ja sovittiin et jos se menee mä meen ja jos mä meen se menee :D. No sitten me mentiin.  Rata ei ollut mikään järin helppo.
Verkassa Benno oli super, se toimi niin hyvin. Rata alkoi tosi hyvin olin tosi varma, sitten tuli 2 trippeli ja siitä kuusi askelta pysty.  Mä etenin siinä välissä vähän, näin hyvän paikan ja olin siitä itse lähössä hyppyyn, mutta Benno ois vissiin halunnu ottaa vielä yhen askeleen, mut sit potkasin sitä et, ei nyt oteta, koska muuten poni tuut iha juureen, ja sitten se otti etujaloilla sellasen hauskan hypyn. Mutta musta oli parempi että se otti etujaloilla sitten sen ihme kohelluksen ku, et se ois tullu ihan juureen. Koska seuraavalla okserilla annoin sen tehdä niinkun se itse haluu, näin paikan mutta annoin sen tulla pikkuaskeleella ja se ei ollut tosiaankaan hyvä juttu, koska se tuli ihan pohjaan videosta näette. Sitten sarjalle se tuli hyvin, kunnes taas seuraavalle okserille. Sitten väli olisi ollut etenevä viis tai takaisin kuus. No mä en laskenu tulin vaa nii, sitten se tuli kuudella vähän pohjaan ja otti sarjan b-osan alas.
Tän jälkeen oli vielä okseri, siihen tulin hyvin ja Bennokin tuli hyvään paikkaan, mutta päästin sen vähän pitkäksi joten kun se ylitti okserin sen piti potkasta jalkoja ylös, niin se potkaisi puomia sillai jännäst ainaki videolta katottuna. Mut olin niin tyytyväinen Bennoon <3
Ja noiki sano et se oli tosi hyvä ekaks 130cm'äks :)



Koittakaa kestää tube muokkas tota iha hassuks :/. Muut videot lataan myöhemmin, paitsi en ehkä Nowan videota :).



c Anni.L
-Jassu

5 kommenttia:

  1. Hehheh, Jesko iha stressaantunu kamera takan:D Mut hienosti menitte;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha nii oli tais jännittää enemmä ku määXD mut kiitos :)

      Poista
  2. Aika kivasti meni toi rata :) ja kivat äänitehosteet xD ja voisiks sä päivittää semmosest kotiliikutuksest kans. Blogin alussa sä kerroit arkipäivistki ja niit oli must kiva lukee ku nyt nää on vähä tylsää luettavaa :/ ei millää pahal oot hyvä ratsastaja ja kaikkee mut tää on vaa mun mielipide! :) tsemppii seuraavii kisoihi

    VastaaPoista
  3. Joo tottakai voin:) tiiän ettei näit ain jaks lukee mut ku en oikee saa normaalin päivän liikutuksist kuvii.. Mut jaksakste sit lukea niitä ku kerron normaalista päivistä ilman kuvia(ehkä ponien naamasta on kuviaXD Mut ei muusta) :)

    VastaaPoista