maanantai 6. toukokuuta 2013

Jannan estetunti

Moi! Mulla oli tänään molemmilla poneilla Jannan estetunti. Menin Nowalla ekaan tuntiin. Aluksi verkkasin sen, sitten kun olin verkannut alettiin tulla pitkällä suoralla jumppa sarjaa, ensin kaksi pystyä (innari väli) sitten 5 askelta ja 4 pystyä. Aluksi tulin vähän kovaa enkä tajunnut, että ne pystyt tulee niin nopeesti, mutta seuraavalla kerralla tuli paremmin. Välillä mun istunta meni myös Nowan edelle ja olin itse hyppäämässä ennen Nowaa joten Nowa otti vähän laaka hyppyjä, mutta sitten paransin istuntaani.
Sitten kun oltiin tultu noi hyvin vaihettiin suunta ja tultiin 4 pystyä ja viis askelta ja kaksi pystyä.  Ne tuli Nowalla hyvin. Tän jälkeen tultiin innari linja ja sitten käännettiin oikealle ja tultiin mustavalkoinen pysty jossa puomi edessä, sitten seitsemän askelta okserille. Tätä tultiin pari kertaa. Se ei tullut videolle, koska Jesko ja äiti pisti Beniä kuntoon. Seuraava tehtävä olikin Okseri ja sieltä sinivalkoiselle pystylle, vähän eteen ja kuusi askelta ja kahen askeleen sarja. Se jäi Nowalle vähän ahtaaksi,joten mun piti muistaa mun oma kroppa pitää ylhäällä ja nousta ajoissa.  Tämän jälkeen tultiin koko homma eri päin. Eli mustavalkoinen pysty sitten sarja pysty-okseri suunnasta ja kiinni kuusi ja pysty. Aluksi Nowa paineli viidellä, mutta sitten pysäytin ja peruutin heti esteen jälkeen ja tulin uusiksi niin se tuli kuudella.
Tän jälkeen loppuravasin Nowan.



Benillä aloitettiin samalla hommalla. Eli pysty innari linjaa. Aluksi Benno oli vähän villi, mutta pysyi kontrollissa.  Otin kuitenkin kannukset pois, ja poni rentoutui heti. Se oli paljon parempi ilman kannuksia, voi olla etten asettanut sille niin paljon painetta kun ei ollut kannusta. Benno tuli molemmista suunnista hyvin. Se otti rentoja hyppyjä. Innarien jälkeen tulimme mustavalkoinen pysty ja seitsemän  askelta ja okseri. Benno tuli tosi hyvin ja hyviin paikkoihin. Sitten nostettiin se nousu okseriksi ja Janna halusi että tuon sen vähän juureen, koska Benno tekee ylensä itse virheen kun se tulee sillai, niin nyt annettiin sen korjata oma virhe. Ja benno olikin tosi hyvä. Tämän jälkeen tulimme pysty ja okseri ja sitten sinivalkoiselle pystylle kuusi askelta ja sarja. Benno tuli siihen hyvin, paitsi mun täytyy muistaapitää hyvä tuki B-osalle saakka, koska muuten se ei kerkeä ponnistamaan jos on lyhyt väli. Ja Benno yrittää olla varovainen ja kääntää jalkansa sillai vinoon, mutta jos me halutaan suora ja pyöreähyppy, mun pitää muistaa pitää pää kylmänä ja situa ja odottaa. Tän jälkeen tultiin taas koko homma toisesta suunnasta. Benno tulisen tosi hyvin.


Jäi tosi hyvä mieli tosta treenistä. Molemmat toimi hyvin ja oli rentoja. Jannakin sano, että ne hyppää hyvin. Nyt on hyvä fiilis mennä kisoihin. Huomenna Beni pääsee maastoon, pitkästä aikaa. Nyt äiti uskalsi päästää mut, ku viimeks ku Jesko oli Benno lähti kiitoa. Mutta nyt sillä on vahvemmat kuolaimet, joten eiköhän se takas tule. Nowakin taitaa saada maastopäivän. Keskiviikkona ne saa vapaan ja To on koulutunti. Sitten Pe normiridaus ja viikonloppuna kisat :)! Odotan hirveeesti kisoja, kauhee kisa into!
-Jassu

8 kommenttia:

  1. Heei tä oli kiva:)!
    Mut mist toi bennon rintaremmi martsa on??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii ja toi läppä on Ruotsista:) mut kai sitä saa suomesta ku se on John Whitakerin eiku mite se kirjotetaaXD

      Poista
  2. Moikka, asetin sulle haasteen :P käy kattoo se www.katariinamalinen.blogspot.com

    VastaaPoista
  3. miks meet benillä ypäjäl 130 ku ei teil mikää kiire oo? eikä teidän 120-taso oo niin vakiintunu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska mun piti mennä se jo ruotsissa ja mun pitää saada ratoi alle, ja aina voi vaihtaa luokkaa jossen haluukkaa mennä.

      Poista
  4. Valitsin sun blogin mun blogin kuukauden blogiksi http://lumimyrskyssa.blogspot.fi/
    ps. oon se tyyppi joka jutteli siin portilla sulle ypäjällä :)

    VastaaPoista