perjantai 3. toukokuuta 2013

Maijan koulutunti + mun kone on rikki taaaas

Moikka taas! :) Mun kone on rikki taas. Mulla ei oo hajuukaa kui se aina menee rikki, koska käytän sitä normaalisti, joskus se vaan sammuu itellään eikä enää käynnisty.. Joten nyt teen postausta iskän läppärillä,  mutta tässäkin on vamma, koska jos lataan kuvia blogiin netti vammaa ja netti täytyy pakottaa lopettamaan. Mä vihaan tietokoneita ja kaikkii elektoriinkka laittei. No joo, mutta mulla oli Torstaina Maijan koulutunti. Nyt tuli aika kivasti osallistujia niin saatiin kaksi tuntia, Jesko tuli mun kanssa samaan Nowalla.

  Työskentelimme koko tunnin ympyrällä, meillä oli sellaset töstät, joten ympyrä oli jaettu neljään osaan. Aluksi teimme käynnissä sillai että taivutimme 1 neljäsosaa ympyrästä ulos ja 1 neljäsosaa sisään, eli joka toinen kerta sisään joka toinen ulos, siis ku se oli jaettu siihen neljää osaa XD Hienosti selitän. No sillai kuitenki mentiin, sitten alettiin lisämään ulostaivutuksiin väistöt. Benno rentoutui hirmu hyvin kun tehtiin väistöjä. Sitten väistöihin lisättiin vielä sillai, että väistöjen jälkeen tehtiin voltti vasempaan tai niinku ulos ympyrästä. Tehtiin tätä jonkin aikaa, kunnes siirryttiin raviin. Ravissa tehtiin eka vaan taivutukset, kunnes lisättiin muut osat. Ravissa Benno ei aina keskittynyt, mutta parin toiston jälkeen se alkoi keskittymään. Kun oltiin ravissa tehty kyseistä hommaa alettiin laukkaamaan. Menimme ympyrässä laukkaa. Benno oli laukassa tosi rento ja polki takajaloilla todella hyvin.  Kun oltiin laukkailtu me vaihdettiin suuntaa. Teimme saman homman käynnissä mitä olimme aluksi tehneet eli vain taivutusta. Benno ei keskittynyt yhtään, koska hän oli sitä mieltä ettei laukan jälkeen voi enään kävellä ja tehdä töitä. Benno alkoi keskittymänä sitten kun väistöt ja voltit lisättiin. Aluksi se yritti koko ajan nostaa ravia ja oli melko ärsyttävä. Väistöissä se kuitenkin rentoutui hyvin.  Sitten aloimme tekemään kyseistä juttua taas ravissa. Aluksi vain taivuttelua, sitten väistöt ja voltit. Kun olimme niitä tehneet jonkin aikaa ja saanut ravin polkevaksi ja hyväksi aloimme laukkaamaan. Nyt teimme laukassa semmosta, että menimme tötsien sisäpuolelle, ja Maija käski lyhehentää ja pienentää laukkaa koko ajan. Benno lyhensi sika hyvin ja kokosi itsensä hyvin. Kokoamis tehtävät jälkeen menimme takaisin tötsien ulkopuolelle ja laukkasimme isommin. Tän jälkeen me tehtiin hetki ravityöskentelyä, ja sitten loppuravit.


Tänään menin Bennolla kunnolla sileetä, ja menin pari kertaa puomeja. Mun ratsastus Bennon kanssa venähti taas puoleentoista tuntiin.. Koska tein sen kanssa niin paljon erillaisia tehtäviä. Tempovaihteluja puomien kanssa on ärsyttävä tehdä Bennon kanssa, koska ainakun sen pistää eteen se ei tule enään takaisin. Ja se haittasi, koska tein puomeilla sillai että vaihtelin askel määriä, normaali askel oli suurinpiirtein kolme, mutta vaihtelin lyhentämällä joka toinen kerta neljään ja joka toinen lisäsin kahteen. Benno ei tietenkään kahden jälkeen jaksanut tulla takaisin, joten joutusin aina pysäyttämään ja peruuttamaan tai tekemään monta volttia. Kyllä mä sain sen sitten rauhottumaan ja poni olikin hiestä ihan märkä, suihkuttelin sitä vähän ja päästin ilman loimea sen tarhailemaan.
  Nowalla menin rennosti, mun piti oikeen tuuppailla sitä, mutta Nowa ei yhtään halunnut enkä kylläkään mäkään joten päädyttiin menemään normaalisti, eli Nowa laukkaili vaan korvat hörössä tyytyväisenä. Eikä se joutunut mitää koulukiemuroita tekemään.

Ääääääh ootan ihan kauheesti kisoja, no onneksi ensi viikolla on Laakso. En kyllä malttaisi oottaa. Huomenna me mennään katsomaan Nami rakasta sinne Kauhajoelle, koska namilla on kisat <3 :_). Meillä onkin lähtö jo seitsemän aikaa. Joten pitäis mennä pia jo nukkuu, no voin mää matkallaki nukkuu. Ihana nähä Nami pitkästä aikaa, kun fiilistelin just yks päivä namii ja kattelin sen videoi. Ainiin oon ladannu sen mun ja Namin ekan 110cm tubeen, mutten koskaan julkassu. Vois varmaa näyttää sen nyt, koska se rata ei ollu mikää huono, alku oli vaa vähä tönkkö.

Muistan ku jännitin tota niin paljo, oli jännää mennä Namil 110cm ... :) No nyt seki o jo takanpäin. Tässä pari vanhaa kuvaa.


voi Nowa on niiiin söpö !!
Mun pitäis tehä ittelleni uus banneri mutta mulla on kolme syytä miksen voi A en osaa B kone rikki C nen jaksa :/ Jos joku jaksaa tehdä mulle bannerin voi kysellä kuvia ja lisäohjeita jasminnylund@gmail.com kautta :) !

Noniin, eiköhän nää ollu tässä MOIKKA!
-jassu

6 kommenttia:

  1. Kiva postaus!! Voi kun kiva näät Namin :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo :) oli sika kiva nähä se tänää:)

      Poista
  2. Voin tehdä ,ei oo pakko käyttää mut kuiski:D
    http://iidaponit.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo jos viittit:D hei jos laitat mun sähöpostiin viestin niin voin antaa sulle kuvia ja kertoo millasen haluisin. :)

      Poista
  3. Vitsit toi Nowa on sulonen tossa vipassa kuvassa! :)

    VastaaPoista